La UGT promou una campanya per anticipar l’edat de jubilació dels policies

policia-localEs tracta d’una campanya d’àmbit estatal motivada per les condicions de perillositat i penositat d’aquests professionals

La UGT de Catalunya ha iniciat la presentació de mocions a tots els ajuntaments i al Departament d’Interior per tal d’obtenir el recolzament d’aquestes administracions per demanar el canvi de la normativa en matèria de Seguretat Social que permeti l’avançament de la jubilació de les policies locals i autonòmiques.

El nostre sindicat defensa aquest canvi en l’edat de jubilació davant de l’existència d’una elevada perillositat i penositat en el desenvolupament de l’activitat laboral i d’estudis que han demostrat que la seva expectativa de vida postlaboral es redueix de forma considerable.

D’altra banda, els requeriments psicofísics que s’exigeixen a l’ingrés i al llarg de la vida professional no es poden complir a partir d’una certa edat.

La possibilitat d’avançar l’edat de jubilació està contemplada en la legislació estatal, i ja s’aplica a diversos col·lectius professionals. En el cas concret dels cossos de seguretat a l’Estat espanyol, la policia autònoma basca ja es pot acollir a aquesta possibilitat; així com també és habitual per a les policies del nostre entorn europeu.

Aquesta campanya es realitza a nivell estatal i està promoguda per una plataforma creada per aquest únic objectiu, i constituïda per la UGT i d’altres organitzacions sindicals.

Us adjuntem el text de la moció.