La UGT rebutgem que les i els professionals de la Primària facin la feina que correspon a l’ICAM en matèria de vigilància de les IT

UGT Sanitat s’ha adreçat avui al conseller de Sanitat, Josep M. Argimon, per denunciar la precarietat en què han de treballar els i les professionals de l’Atenció Primària i per mostrar-li el seu rebuig a la decisió que ara se’ls vulgui afegir com a feina les funcions que corresponen a l’ICAM en matèria de vigilància de les Incapacitats Temporals (IT). Demanar a les professionals i els professionals de la Primària que ara assumeixin funcions pròpies de l’ICAM pot suposar una ingerència i un problema ètic al qual des de la UGT ens hi oposem i denunciarem. No oblidem que mentre a la Primària metges i metgesses prescriuen la iT, a l’ICAM vigilen i fan la gestió i el control d’aquesta IT, i que només els metges i metgesses de l’ICAM tenen la competència per fer les tasques inspectores relacionades amb les incapacitats laborals.

Des de l’Atenció Primària, ja agònica, s’han hagut d’assumir també l’atenció sanitària a lers residències, de les escoles, la gestió de la vacunació, etc. És intolerable que ara es plantegi també que aquestes i aquests professionals hagin d’assumir el seguiment i la valoració mèdica dels processos d’incapacitat dels treballadors i les treballadores que hagin esgotat l’any de la IT, és a dir, el control de la incapacitat des del dia 365 fins al 545, havent-los de citar i encarregar-se de fer la valoració i la proposta d’alta o d’incapacitat, tenint en compte que mentre fan aquesta funció hauran de deixar de fer la seva activitat pròpia.