La UGT rebutja l’ERO a Vodafone com a mesura d’ajust pressupostari

vodafoneA Catalunya l’afectació seria de 80 acomiadaments d’una plantilla d’uns 200 treballadors i treballadores

La UGT de Catalunya rebutja l’expedient de regulació d’ocupació presentat per Vodafone per acomiadar 900 treballadors i treballadores d’una plantilla de 4.000 a tot l’Estat. A Catalunya l’afectació seria de 80 acomiadaments d’una plantilla d’uns 200 treballadors i treballadores.

Després d’analitzar la documentació presentada per l’empresa, el nostre sindicat no troba motius que justifiquin un ERO. Es tracta únicament d’un ajustament pressupostari que Vodafone vol fer per quadrar els seus comptes i compensar la caiguda d’ingressos –tot i que en l’últim exercici van obtenir 2.500 milions d’euros de beneficis- sempre a costa de la seva plantilla i sense tocar la remuneració dels directius ni el repartiment de dividends.

En la primera reunió amb la part social, la proposta presentada per Vodafone per reduir costos laborals –a més de la destrucció massiva d’ocupació- inclou des de la supressió de beneficis socials fins a canvis en la jornada de treball, passant per processos d’externalització d’activitats en diferents departaments.

En aquest enllaç trobareu la carta que la UGT i CCOO hem remès a la ministra d’Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, amb les raons per les quals rebutgem aquest ERO.

Els sindicats també estem preparant mobilitzacions a tot l’Estat que tindran lloc properament.