La UGT rebutja la reestructuració anunciada per Almirall i recorda que la plantilla ja s’ha vist reduïda en més d’un 30% en dos anys

marca_almirallLa farmacèutica ha anunciat 121 acomiadaments als quatre centres que té a Catalunya

L’empresa farmacèutica Almirall ha anunciat avui als representants dels treballadors que portarà a terme un pla de reestructuració a Espanya per reduir la seva plantilla en un màxim de 121 treballadors, el que equival aproximadament a un 10% de la seva plantilla, formada per unes 1.200 persones. Els centres afectats són els quatre a Catalunya: Barcelona, Sant Feliu de Llobregat, Sant Celoni i Sant Andreu de la Barca.

No es descarta la possibilitat de fer també un ajust de plantilla a l’estranger, on Almirall dóna feina a unes 600 persones, tot i que no hi ha una decisió ferma.

L’abril de l’any passat, Almirall ja va acomiadar 59 persones de la seva àrea d’I+D per centrar-se en l’àmbit dermatològic. I quan la companyia va vendre el seu negoci respiratori a la britànica Astra Zeneca, al novembre de 2014, també li va traspassar un total de 719 empleats. Per tant, la plantilla s’ha vist reduïda en més d’un 30% en aquests dos últims anys.

La constitució de la mesa negociadora tindrà lloc el proper dimarts, 25 d’octubre. La UGT de Catalunya rebutja els acomiadaments i demanarà a la direcció que es replantegi aquesta mesura tan traumàtica per a la plantilla.