La UGT rebutja l’ERO a VODAFONE

Una vegada més els responsables de la companyia busquen solucionar d’una manera fàcil la seva incapacitat per a la presa de decisions estratègiques encertades.

La direcció de la companyia demostra la seva incompetència per a trobar solucions a la situació que ha generat i tria el camí fàcil que és la reducció de personal.

La mala gestió de la compra d’ONO, el projecte frustrat de fusió societària d’ambdues companyies, la renúncia al futbol, el retard en les instal·lacions al client, l’abandonament del desplegament de fibra i la dependència de Telefónica, la contractació de personal malgrat la situació, el desastre del canvi de sistemes, en definitiva, els continus errors de gestió i estratègiques comeses al llarg d’aquests tres últims anys juntament amb l’agressiva competitivitat del sector han portat l’empresa a aquesta situació que ara es pretén pal·liar principalment reduint el 23% de la plantilla, 1.200 treballadors i treballadores, d’un total de 5.000 a tot l’Estat.

La UGT, organització sindical majoritària a VODAFONE, rebutja frontalment l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), presentat per aquest Grup. El sindicat considera que aquesta situació no és responsabilitat directa de la plantilla, sinó dels gestors de la companyia, per això considera intolerable que es plantegi de nou una retallada de personal quan no han passat ni tres anys de l’últim ERO.

Com ja ha passat altres vegades després d’un ERO, s’ha tornat a contractar personal fins a arribar a nivells similars de plantilla anteriors a l’expedient de regulació d’ocupació. Alhora, VODAFONE compta amb un nivell important de personal extern que realitza funcions d’interns i plantilla que fa moltes hores extraordinàries. Tot això indica que la reducció de personal no és la solució, i més aviat sembla que aquesta mesura l’empresa l’està fent servir com una manera ràpida de reduir despeses de forma conjuntural i aprofitar per a renovar la plantilla.

La UGT s’oposa a qualsevol mesura forçosa que pugui afectar l’ocupació a VODAFONE i insta la companyia a buscar solucions que compleixin les expectatives d’ambdues parts, plantilla i empresa.