La UGT rebutja l’ERO presentat a General Cable per acomiadar el 30% de la plantilla

general-cableL’empresa presenta als sindicats la seva intenció de reduir 290 llocs de treball

La Federació del Metall, Construccions i Afins de la UGT de Catalunya ha comunicat aquest matí a la direcció de General Cable el seu rebuig a l’ERO presentat per acomiadar 290 treballadors, el 30% de la plantilla. General Cable té un miler de treballadors arreu de Catalunya -repartits en 4 centres de treball: Abrera, Barcelona, Manllei i Montcada- i està especialitzada en la fabricació de cables.

La MCA-UGT de Catalunya considera aquesta mesura d’ajust excessiva i sol·licita a la direcció que aporti la documentació necessària per analitzar la situació i estudiar quina és la mesura menys traumática per als treballadors i les treballadores. En el mateix sentit, la MCA-UGT de Catalunya ha demanat a l’empresa que no presenti encara formalment l’ERO i que permeti l’establiment d’un període de temps previ a la presentación formal per trobar mesures alternatives.

Els comitès dels diferents centres de General Cable hauran d’escollir ara els seus representants per a la comissió representativa. Quan aquesta estigui formada, sindicats i empresa es tornaran a reunir.