La UGT rebutja que TV3 perdi un múltiplex de TDT

tv3El nostre país té unes especificitats pròpies i necessita els tres múltiplex, dels quals dos s’han de garantir per a TV3

El ministre d’Indústria, Turisme i Comerç, José Manuel Social, va confirmar ahir al Congrés dels Diputats que Catalunya perdrà un dels tres múltiplex de TDT a partir de l’1 de gener del 2015.

Des de la UGT de Catalunya rebutgem aquesta decisió del Govern de l’Estat, que representa un nou atac al nostre model audiovisual i a la llengua i la cultura catalanes, i li demanem que la reconsideri.

Catalunya té unes especificitats pròpies com a país que no tenen res a veure amb la resta de comunitats autònomes i necessita els tres múltiplex, dels quals dos s’han de garantir per a TV3 (un d’ells per a les emissions en HD).

El nostre sindicat considera que Televisió de Catalunya, igual que Catalunya Ràdio, han estat i continuen sent un element fonamental en la construcció del nostre país, en la normalizació lingüística i la cohesió social, i en l’oferta d’una programació i d’uns serveis informatius de qualitat, i per tant, cal defensar-los, ja sigui de retallades pressupostàries i laborals, d’intents de privatització o, com en aquest cas, de la voluntat recentralitzadora de l’Estat.