La UGT reclama al Departament de Treball que rebutgi l’ERTO presentat a Idiada

UGT FICA de Catalunya demana al Departament de Treball que tingui en consideració el contrainforme presentat pel Comitè d’Empresa d’Idiada pel qual no és ni raonable ni proporcional l’ERTO presentat per la companyia per raons organitzatives i productives i que afecta la totalitat de la plantilla, de 1547 persones, en els centres de treball de Santa Oliva, Granollers, Abrera, Madrid i Múrcia.

Idiada Automotive Technology, S.A. està constituïda en un 80% per Applus Servicios Tecnológicos i en un 20% per la societat mercantil pública Empresa de Promoció i Localització Industrial de Catalunya (AvançSA) de la Generalitat de Catalunya.
El comitè veu desproporcionat que la direcció presenti aquest ERTO al·legant presumpta manca de clients, cancel·lació de contractes i la situació que viu el sector de l’automòbil en les darreres setmanes. El comitè denuncia que és totalment innecessari fixar aquest ERTO en sis mesos de suspensió de la totalitat dels contractes i considera que es tracta més aviat d’una estratègia productiva i organitzativa de l’empresa per subvencionar aquest període amb fons públics.
Per això reclamem a la Generalitat que rebutgi aquest ERO per no donar-se les causes organitzatives i productives que el justificarien.