La UGT reclama l’estabilització de tot el personal de Barcelona Activa

Barcelona Activa deixa fora de la regularització de contractes els treballadors i treballadores de les Cases d’Oficis (CO), molts dels quals fa més de 10 anys que treballen a l’empresa.

Arran de la queixa presentada a la Síndica de Greuges de Barcelona per la secció sindical de la UGT a Barcelona Activa l’abril del 2016, aquesta institució va publicar una recomanació on sol·licitava que l’Ajuntament i Barcelona Activa implementessin els mecanismes jurídics adequats per posar fi a la situació d’una cinquantena de treballadors i treballadores que portaven fins a set anys concatenant contractes temporals. Entre aquests treballadors i treballadores, també hi havia personal amb contractes fixos-discontinus amb una antiguitat de fins a 18 anys a l’empresa i set anys sense cap discontinuïtat. La secció sindical de la UGT a Barcelona Activa també demanava que es reconeguessin els drets d’estabilitat establerts a l’Estatut dels treballadors.

Prèviament, la UGT havia presentat certificats sol·licitats al SOC on quedava palesa la contractació irregular i un dictamen elaborat pel Col·lectiu Ronda.

La reclamació de la UGT també va tenir el suport, a la Comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona del 18 d’abril de 2017, de tots els grups municipals de l’oposició.

La setmana passada, la Síndica de Greuges de Barcelona va publicar una nota de premsa on informava de l’estabilització de personal amb contractes irregulars de Barcelona Activa.

Malgrat tot, finalment Barcelona Activa ha regularitzat el 90% dels treballadors i treballadores de Treball als Barris en aquesta situació, però ha deixat fora una part d’aquest personal que treballa a les Cases d’Oficis (CO), molts dels quals fa més de 10 anys que treballen a l’empresa.

Fins i tot, una institució com l’OCDE ha manifestat que una de les polítiques actives d’ocupació amb més èxit són els serveis d’Escoles Taller i Cases d’Oficis, per l’alt grau d’inserció laboral dels usuaris, principalment col·lectius en risc d’exclusió social i/o joves que abandonen la seva escolarització.

La UGT denunciem la falta de regularització i precarització d’aquestes persones que, en alguns casos, es veuen amenaçades per la no renovació com a temporals i la substitució/rotació pels altres persones contractades com a noves.