La UGT reclama per a les Terres de l’Ebre un hospital de referència nou, modern i ben comunicat

Després de conèixer la inversió de 47 milions d’euros anunciada pel CatSalut per ampliar l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, des de la UGT de Terres de l’Ebre volem manifestar que, tot i que no ens oposem a qualsevol millora de les estructures sanitàries que pugui tenir el territori, estem convençuts que aquesta no és la necessitat de la ciutadania: les Terres de l’Ebre necessitem un nou hospital de referència, modern i adequat a les nostres necessitats, i amb bona comunicació.

Segons les dades facilitades per CatSalut, s’estaria plantejant un increment de més del 60% de superfície del Verge de la Cinta, amb una despesa que suposaria més del terç de la despesa d’un hospital nou.

A més, el projecte torna a preveure portar al Verge de la Cinta el servei de radioteràpia, que ara es troba a l’Hospital de la Sant Creu, hospital públic propietat de l’Ajuntament de Tortosa. Hem de tenir en compte que només l’edifici de contenció ja té un cost aproximat de 3 milions d’euros. Mentrestant, estem obligant les i els pacients derivats del territori a l’hospital de referència a anar a un hospital mal comunicat i amb problemes d’accessibilitat.

No ens oposem a qualsevol millora en l’àmbit sanitari per a la ciutadania de les Terres de l’Ebre, però entenem que el projecte presentat no suposa aquesta millora, i encara menys a curt termini.