La UGT recollirà demà novament signatures per exigir la restitució de la unitat de servei sanitari de l’Aeroport de Girona

aeroport-girona-bonaLa UGT de les Comarques Gironines organitza demà divendres, 31 d’agost, l’última jornada de recollida de signatures a l’Aeroport de Girona per exigir la restitució immediata del servei sanitari de l’aeroport, del qual AENA ha decidit prescindir des del passat 16 de juliol. La recollida de signatures en contra del desmantellament de la unitat de servei sanitari tindrà lloc de 9 a 11 hores al vestíbul de l’aeroport.

A més, a les 10 hores s’ha convocat una concentració de treballadors davant la terminal i es faran declaracions als mitjans de comunicació. Hi participaran Camil Ros, secretari de Política Sindical de la UGT de Catalunya; Joan Muntada, secretari general de la Federació de Transports de la UGT de les Comarques Gironines, i Joan Codina, de la Secció Sindical de la UGT a AENA/Aeroport de Girona.

Més tard, a les 11 hores, se sortirà en caravana des de l’aeroport fins a la Subdelegació del Govern a Girona (Avinguda del 20 de Juny, número 2), per fer lliurament de les signatures i d’una carta per a la Ministra de Foment.

La UGT denuncia la sobtada decisió d’AENA i rebutja la supressió d’aquest servei, que deixa l’aeroport sota mínims en matèria de primers auxilis. La UGT considera que la Direcció de l’Aeroport ha suprimit l’infermeria aplicant de manera dràstica i restrictiva la nova política sanitària d’AENA, no per complir amb les recomanacions internacionals de l’OACI sobre instal•lacions i disponibilitat immediata de personal per a la prestació d’assistència a passatgers, tripulacions i treballadors d’aeroports internacionals.

El nostre sindicat critica a la Direcció que hagi optat per desmantellar el servei i no s’hagi plantejat abans ajustar l’horari de prestació als dies i hores de major activitat de l’aeroport, sobretot atenent a la mitjana de 4,5 milions de passatgers/any de les últimes cinc anualitats. Una dada rellevant per considerar la importància de mantenir l’assistència sanitària “in situ”, sobretot en hores punta, amb alta activitat i presència de públic.