La UGT recorda al conseller Boi Ruiz que són les retallades les que posen en risc la salut pública

El seguiment de la segona jornada de vaga al sector del transport sanitari està sent del 90%

Els treballadors i les treballadores del transport sanitari s’han manifestat aquest matí a la porta del Parlament de Catalunya, coincidint amb el ple, per rebutjar la retallada presupostària de la Generalitat en el sector i denunciar l’incompliment del conveni per part de la patronal. En el sector dia de vaga, el seguiment és del 90%.

Davant de les preguntes dels grups parlamentaris, el conseller Boi Ruiz ha tornat a desentendre’s del conflicte, al•legant que la vaga es deriva només d’un problema entre treballadors i patronal, i ha demanat posar fi a “la irracionalitat” dels treballadors en vaga “perquè, si per defensar la qualitat sanitària s’han de deixar de transportar malalts, és com posar gasolina al foc”.

Des de la UGT de Catalunya, sindicat majoritari del sector del transport privat, reclamem al conseller que assumeixi d’una vegada la seva responsabilitat com a responsable del Departament i de les retallades aplicades al sector del transport sanitari, perquè aquestes retallades sí que posen en perill la salut dels usuaris i les usuàries de la sanitat pública. La disminució de 935 hores diàries de cobertura a la població, iniciada aquest mateix mes de juliol, comporta que el SEM compti amb menys ambulàncies, que s’hauran de desplaçar fora de la seva zona habitual de cobertura. I, per tant, que existeixin franges horàries amb menys ambulàncies, el que suposa un major temps de resposta, element fonamental per poder salvar vides, que pot anar dels 20 als 50 minuts. Al nostre entendre, aquesta decisió sí que resulta “irracional” i “és com posar gasolina al foc”.

Els representants dels treballadors estan convocats demà a una reunió de mediació al Tribunal Laboral de Cataluya a les 9 hores.