La UGT recorda al Govern que encara deu tres pagues als seus treballadors

GeneralitatLa UGT de Catalunya considera que no hauria de ser notícia que el Govern de la Generalitat tingui la intenció –per ara només la intenció- de pagar el sou als seus treballadors i treballadores l’any vinent, i li recorda que encara els deu tres pagues (2012, 2013 i 2014), de manera que el nostre sindicat exigeix un marc de retorn d’aquesta massa salarial que mai s’hauria d’haver retallat, perquè considerem que existien altres mesures d’estalvi alternatives.

Més greu encara és la situació dels gairebé 7.000 interins i interines de la Generalitat que, a més de no haver cobrat les tres pagues, pateixen una retallada de jornada i sou del 15%. Segons el Govern, aquesta havia de ser una mesura provisional de març del 2012 a març del 2014, però encara continua vigent. Des de la UGT de Catalunya també exigim el retorn d’aquest personal al 100%.

Tanmateix volem remarcar que tot i que el Govern aboni les dues pagues l’any 2015, no estarà pagant tota la massa salarial que correspon a la seva plantilla, ja que encara són vigents tres mesures que el Govern va aplicar l’any 2012 de manera “provisional i excepcional”: la supressió del complement de productivitat i de les aportacions al pla de pensions i al fons d’acció social per als treballadors i les treballadores.

Així doncs, reclamem al Govern de la Generalitat – que ha creat el concepte de “temporalitat crònica”- que suspengui totes les retallades salarials que encara manté als seus treballadors i treballadores i que els retorni els diners que els ha tret des del 2012.