La UGT reivindica a l’audiència sobre el model de turisme a Barcelona que només hi haurà turisme de qualitat si hi ha ocupació de qualitat

turista-hotel

La UGT de Catalunya va ser una de les organitzacions que va sol·licitar la celebració d’una audiència pública per parlar del model turístic a la ciutat de Barcelona. Després de l’acte d’ahir, volem denunciar, d’una banda, la manca d’organització i de planificació de l’Ajuntament de Barcelona, ja que més de 500 veïns i veïnes es van haver de quedar a les portes de la Biblioteca Jaume Fuster per la falta d’espai; i d’altra banda, que l’alcalde Xavier Trias no participés en l’audiència d’un tema tan important per a la ciutat com és el turisme. Per tot això, demanem que l’audiència es repeteixi.

La UGT de Catalunya vam intervenir a l’audiència per denunciar la precarietat laboral que pateixen els treballadors i les treballadores del sector de la restauració i del comerç a la ciutat. I li vam plantejar a la segona tinent d’alcalde, Sònia Recasens, com pot ser que en un sector en creixement –el turisme genera el 12% del PIB català i Barcelona va rebre 7,5 milions de visitants l’any 2013- els contractes s’hagin reduït un 7% entre 2007 i 2014, el 90% dels contractes siguin temporals i sigui habitual la contractació de treballadors i treballadores per menys hores de les que en realitat realitzen. Aquest model, el de la precarietat, ¿és el que l’Ajuntament vol per a la ciutat de Barcelona?

Des de la UGT de Catalunya creiem que només pot haver-hi turisme de qualitat si hi ha ocupació de qualitat. I per això demanem:

• Que la recaptació de la taxaturística a la ciutat deBarcelonaes destini100% alsciutadansde Barcelona: alsbarrisafectatspel turisme, al foment del turismeresponsablea la ciutatia formacióper als treballadors i les treballadores del sector.
  • Que Turismede Barcelonacreï una marcade qualitatper alsestabliments quecompleixinambel convenidel seu sector, les normesde prevenció de riscoslaborals i el respecte a la representaciósindicalals centres de treball.
  • Que augmentinlesinspeccionsde treballide salutlaboral alssectorsde la restauracióidel comerç, davant la precarietat de lescondicionslaborals quepateixen elstreballadors i les treballadores del sector.