La UGT signa un manifest per una comissió d’investigació sobre la crisi financera

bceLa UGT, juntament amb diverses organitzacions socials, polítiques econòmiques i civils (ATTAC, el Sindicat de Tècnics del Ministeri de Hisenda – GESTHA, la Plataforma contra els desnonaments, la Plataforma per la nacionalització de les caixes d’estalvi i Izquierda Unida, entre d’altres), ha promogut i signat el Manifest per una comissió d’investigació sobre la crisi de les institucions financeres españoles, que ha estat lliurat avui al Congrés dels Diputats.

El sindicat ve reclamant des de l’inici de la crisi la necessitat d’investigar el que ha succeït al sistema financer espanyol amb total transparència, així com una major participació de la ciutadania en les decisions que es proposen des de les instàncies comunitàries i nacionals, com els ajustos i retallades que tenallen el nostre Estat del Benestar i el nostre model social.

Per això, aquest manifest reivindica l’exigència d’informació i transparència i l’assumpció de responsabilitats per part dels qui han provocat la fallida de les entitats financeres amb una actuació negligent; una altra forma d’actuar davant les situacions generades, i el recolzament a les mobilitzacions ciutadanes que volen mostrar als governants del nostre país i d’Europa el seu profund malestar per unes polítiques que ens enfonsen cada cop més en el pou de la recessió econòmica i la regressió de drets socials.

pdf Manifest per una comissió d’investigació sobre la crisi de les institucions financeres