La UGT – Terres de Lleida exigeix a Andorra que no posi impediments perquè els aturats transfronteres hi puguin treballar

andorraEls treballadors i les treballadores transfronterers (de la Cerdanya i l’Alt Urgell) que es troben a l’atur i busquen feina a Andorra no poden fer-ho perquè aquest país no renova els contingents de permisos de residència, malgrat els acords que hi ha amb França i Espanya.

O sigui, poden fer les entrevistes de feina, però llavors, quan les autoritats corresponents els hi sol·liciten el permís de residència, no poden fer-hi res i la resolució per a ocupar el lloc de treball es retarda o hi han de renunciar.

La situació d’aquests treballadors i treballadores -molt d’ells a l’atur- és de precarietat, fins al punt que han constituït l’Associació de Treballadors Aturats Transfronterers. Han demanat ajuda a la UGT – Terres de Lleida, que els està assessorant i també pressionant les autoritats corresponents perquè solucionin per la via del diàleg aquest problema burocràtic i administratiu.

Des de la UGT – Terres de Lleida recolzem els treballadors en les seves demandes.