La UGT-Terres de Lleida fa una crida a la mobilització ciutadana el dissabte 23 pels continus atacs de la dreta contra els col·lectius més febles

assemblea 2La Sala Alfred Perenya de Lleida s’ha quedat avui petita per acollir els delegats i delegades de la UGT-Terres de Lleida que han participat en l’assemblea per preparar les properes mobilitzacions d’aquesta tardorl carrer. La reunió ha comptat amb la presència del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, el qual ha explicat que aquest tipus de reunions s’estan fent a tot el territori també per recollir les idees dels diferents delegats i delegades dels centres de treball.

Per la seva part, la secretària general de la UGT-Terres de Lleida, Núria Solé, ha afegit que la reunió d’avui també ha de servir per fer una crida a la mobilització ciutadana del dissabte dia 23 a Lleida, per donar resposta als continus atacs dels governs estatal i de la Generalitat  amb els col·lectius més febles. Solé ha citat la reforma de les pensions com “l’agressió al sistema públic de pensions que deixarà més febles a un dels col·lectius més tocats per la crisi: els pensionistes”. La manifestació sortirà a les 18h des de Ricard Viñes i recorrerà els carrers de Lleida fins a la subdelegació del Govern, baixant per Balmes, Rambla d’Aragó i Av. Blondel.

Davant dels delegats i delegades que omplien la sala, Àlvarez ha assenyalat que aquesta reforma va acompanyada amb un catàleg de mentides i falsedats per part del PP. En aquest sentit, ha negat que la llei es faci perquè cap més govern pugui congelar les pensions en un futur com va afirmar la ministra d’Ocupació i Seguretat Social, Fátima Bañez. “Tenim una llei que ja ho garanteix i el que cal fer és complir-la i no canviar-la”, ha dit. Així, ha assegurat que l’actual llei, “que ha estat incomplerta per Zapatero i pels dos governs de Rajoy, ja preveu la revalorització automàtica i la revisió de les pensions”.   A més a més, ha advertit que “amb aquesta reforma els pensionistes no podran mantenir cada any el seu poder adquisitiu i, d’altra banda, els futurs pensionistes veuran com se’ls retalla la seva pensió fins a més del 20%”.

Així mateix, els secretaris generals de la UGT de Catalunya i de Lleida han insistit que cal derogar la reforma laboral que només comporta EROs i destrucció d’ocupació. Cal recordar que gairebé la meitat dels 924 ERO executats a Lleida en els darrers 5 anys han coincidit en el darrer any i mig de reforma laboral.