La UGT trasllada al Congrés dels Diputats la lluita dels treballadors de Pansfood contra el concurs d’Aena que pretén acabar amb la major concessió d’hostaleria de l’aeroport BCN

pansfoodRepresentants d’ERC, Ciutadans, PSC i En Comú Podem es comprometen a presentar una PNL i traslladar el malestar de la plantilla al ministre de Foment

Representants sindicals de la UGT de l’empresa Pansfood -concessió majoritària d’hostaleria de l’Aeroport del Barcelona- van mantenir aquest dilluns una reunió amb els diputats del Congrés Joan Tarda (ERC), Elena Faba (Ciutadans), José Zaragoza (PSC) i Aina Vidal (En Comú Podem) per traslladar-li la problemàtica que viu la plantilla des que el passat 10 de febrer sortís a concurs tot el servei de restauració de l’Aeroport.

La plantilla denuncia que AENA té la intenció d’acabar amb les condicions sociolaborals dels treballadors de la concessió majoritària, existent en aquesta aeroport des de fa més de 40 anys. L’únic propòsit d’AENA és recaptar més diners a través dels cànons abusius que permet, perquè la divisió fa inviable la concessió: provocarà més acomiadaments, ocupació precària i l’eliminació de les millores que tenen els treballadors i treballadores de l’Aeroport. I, per descomptat, sense cap garantia que hi hagi una subrogació que respecti totes les condicions socials i laborals existents.

Fins aquest moment existien sis concessions a l’Aeroport de Barcelona. PansFood n’és la majoritària, amb 22 punts de venda i 400 treballadors i treballadores. Com a concessió unida -que no única- aquesta ha ofert al client sempre un servei de qualitat i professionalitat, amb una ocupació estable i unes condicions laborals dignes per a la plantilla. La decisió d’AENA eliminarà tots els acords laborals, socials i econòmics aconseguits amb l’esforç dels treballadors i les treballadores gràcies a la trajectòria de compromís de les concessions successives, i amb el client.

Així mateix, els representants de la UGT a PansFood han exposat als diputats del Congrés que és mentida que la divisió es faci per permetre que les pimes puguin concursar: les condicions que es demanen en el ple de concessions només poden ser assumides per multinacionals. Així mateix tampoc és cert la competència entre empreses concursants que branda AENA, ja que és AENA la que taxa els preus de tots els concursos i no permet cap modificació sense la seva autorització. També se’ls ha explicat la discriminació de tracte que pateixen pel que fa a com s’actua a l’Aeroport de Barcelona respecte a com s’actua a l’Aeroport de Madrid.

En definitiva, se’ls ha exposat que la decisió que pretén dur a terme Aena suposa:

•           Els sous del treballadors van lligats a la productivitat i recaptació directa dels 22 punts de venda de les dues terminals de l’Aeroport que formen part d’aquesta concessió. Dividir-la suposa una rebaixa salarial directa del 30% a tots els seus treballadors.

•           Les pèrdues salarials lligades als objectius dels punts de venda: serà impossible arribar als objectius de recaptació acordats.

•           L’estabilitat de l’ocupació és un acord lligat a la unitat de la concessió des de fa més de 20 anys. Per aquesta raó, el 85% de la plantilla mitjana és fixa, creant ocupació estable, el que suposa també una formació contínua i la millora de la qualitat professional de la plantilla. I, per tant, una millor atenció a l’usuari. Tot això també es perdrà.

•           La plantilla té un fons social lligat a la unitat de la concessió amb una aportació econòmica per part de les successives empreses concessionàries, que es pot sostenir gràcies a aquesta unitat.

•           Els treballadors i les treballadores d’aquesta concessió es mouen per tots els punts de venda de la T1 i la T2 que té la concessió, i estan en disposició de fer-ho sempre que sigui necessari, motiu pel que no estan adscrits a cap punt de venda en concret.

•           Pèrdua del servei de bus propi per transportar a la plantilla des de l’aeroport.

•           En la concessió s’aplica el conveni col·lectiu del sector i tots els acords de millora que es detallen. Ara esperem el que el conveni es despengi.

•           Es perdrà el calendari anul·la d’horaris, torns, vacances i festes pagables i no recuperables que s’apliquen per cobrir els torns i horaris indistintament en qualsevol dels punts de venda que pertanyen a la concessió.

Després del debat i els aclariments sol·licitats, els congressistes s’han compromès a presentar una Proposició no de Llei (PNL) en el Congrés dels Diputats, alhora que demanaran una reunió amb caràcter d’urgència amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la qual li sol·licitarà que també assisteixi algun representants sindical, així com realitzar les iniciatives parlamentàries que escaiguin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*