La UGT xifra en 42 milions d’€ la despesa social pel caos de RENFE

trenrenfe2El nostre sindicat demana que aquesta despesa es reinverteixi en la millora del servei de Rodalies a la capital catalana

La UGT de Catalunya demana que es reconegui el deute que les incidències de Rodalies a Barcelona han generat cap a la societat. Les hores dedicades pels treballadors i les treballadores per tal d'acomplir amb les seves jornades laborals suposa una minva en la seva qualitat de vida, la seva salut i la seva conciliació familiar i personal.

Aquest deute contret té un cost calculat de 40.556.400 d'euros que s'obte del cost laboral dels 160.000 treballadors afectats pels 14 dies que es preveu es perllongui la situació de Rodalies Renfe.

El dispositiu que ha posat en marxa la operadora Renfe mentre es mantingui aquesta situació d'excepcionalitat (amb la contractació i la posada en marxa de 245 autobusos amb dos conductors per autobús que han de restar en disposició de les 5:00 hores del matí que comença el servei fins les 23:00 hores de la nit de dilluns a divendres) té un cost mig de 896.532 d'euros. Tot això s'ha de sumar al cost de la gasolina, tant d'autobusos com de vehicles particulars. El deute total ascendeix als 42.027.412 euros.

Des de la UGT de Catalunya demanem que, ja que la despesa moral i econòmica que aquestes incidències han tingut per als treballadors i les treballadores afectats no els hi serà retornada, el seu cost total hauria de reinvertir-se en la millora dels serveis de Rodalies de Barcelona, sumant-se a les millores que per se han de materialitzar-se en les infraestructures de la capital catalana.

{mxc}