La Unió Europea reclama un enduriment de les condicions econòmiques per Espanya

prou-retallades_2

En els últims dies des de les institucions europees s’està posant en qüestió la situació de l’economia espanyola. Per això, organismes com la Comissió Europea han demanat mesures més estrictes cap a aquest país per tal de garantir l’estabilitat econòmica d’Europa.

Actualment, l’estat espanyol ja ha implementat mesures per reduir el dèficit amb la voluntat d’arribar a aconseguir els criteris de convergència econòmica que és proposen des de la Unió. Així tot, les institucions veuen que s’ha d’aprofitar la tímida recuperació econòmica per accelerar el procés i assolir els criteris amb antelació. Per això, es proposa: completar la reestructuració de les caixes d’estalvi, una reducció de les cotitzacions socials per rebaixar els costos laborals així com una nova pujada de l’ IVA i  dels impostos energètics. Aquestes mesures, un cop més, només afectaran als ciutadans i ciutadanes que són els que estan pagant el preu d’una crisi que no han ocasionat.

A més, és un dels països amb unes taxes d’atur juvenil més elevades, i per això les institucions europees reclamen un pla d’ocupació juvenil i mesures per tal de reduir el fracàs escolar.

Mentre la pressió augmenta sobre l’estat espanyol, a Islàndia s’està jutjant a l’ex primer ministre del país, acusat de ser el responsable de l’ensorrament del sistema bancari.  La fallida financera va obligar a nacionalitzar els principals bancs del país i Islàndia va haver de rebre ajuda del Fons Monetari Internacional (FMI). Les protestes populars van provocar el mes de gener del 2009 la dimissió del Govern de coalició entre el conservador Partit de la Independència i el Partit Socialdemòcrata.

Finalment recordar que el govern conservador portuguès que acaba de guanyar les eleccions en el país veí, es proposa endurir les mesures imposades des de Brussel·les, i que el govern grec ha demanat més temps per retornar les ajudes, al mateix temps que aplica la política de privatitzacions.