La Universitat de Girona planteja retallar entre el 10 i 12% de la despesa en personal

aula-amplio2

La UGT critica el calendari plantejat pel rectorat per a la negociació

La gerència de la Universitat de Girona s’ha reunit aquest matí amb els representants dels treballadors i les treballadores (dos comitès i dues juntes sindicals) per anunciar-los les mesures d’ajustament previstes per al proper exercici. En el primer esborrany, la Universitat de Girona planteja reduir entre el 10 i el 12% de la depesa en personal, que pot ser a través de la plantilla o a través de la reducció de l’oferta formativa.

El dia 26 d’abril la gerència presentarà un informen en què detallarà la situació respecte a la docència, la contractació, la renovació de contractes o com, en alguns casos, la resituació de professors (departaments sobrats de professorat a temps complet i funcionari) per cada departament de la Univesitat de Girona.

Després només hi haurà dos dies per a negociar les propostes per part dels sindicats i els departaments.

L’11 de maig les mesures entraran al consell de Govern de la UdG per ser aprovades. Des de la UGT denunciem la celeritat i el poc temps amb què es volen prendre aquestes dràstiques decisions. Des del nostre sindicat creiem que a mig termini es planteja un canvi de model d’universitats i una revisió del mapa de l’oferta de titulacions a Catalunya.