La vaga a HP aconsegueix rebaixar les pretensions de l’empresa en la modificació de condicions de treball

hp3Finalitzen sense acord les negociacions entre sindicats i direcció d’HP – La plantilla decideix desconvocar la vaga indefinida

Dijous va finalitzar sense acord el període de negociacions entre sindicats i la direcció de Hewlett Packard quant a la modificació substancial de condicions de treball que vol aplicar l’empresa a les plantilles d’HP Outsourcing i HP Consultoria i Aplicacions. Per a la UGT i CCOO l’acord ha estat impossible davant la negativa de l’empresa a garantir l’ocupació i la temporalitat de les mesures. Aquesta aplicació de la reforma laboral a través de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors afecta més de 2.300 treballadors arreu de l’Estat, dels quals, més de 800 a Catalunya.

ncara que no s’ha aconseguit frenar totes les modificacions que vol fer l’empresa, amb la vaga que ha realitzat la plantilla durant una setmana s’ha aconseguit rebaixar les seves pretensions, de manera que no aplicarà la reducció salarial que havia anunciat, s’ha reduït l’augment de la jornada anual inicial i s’ha deixat la jornada irregular en el màxim legal.

Amb la proposta definitiva de la direcció d’HP, divendres es van realitzar assemblees a tots els centres d’HP Consultoría y Aplicaciones i HP Outsourcing de l’Estat per decidir si es continuava amb la vaga indefinida. La pregunta del referèndum va ser “El procés de consultes de l’article 41 ha finalitzat sense acord, ¿vull continuar amb la vaga indefinida fins que l’article 41 es retiri?” i el resultat va ser de 409 vots a favor (46%), 474 vots en contra (53%) i 16 vots nuls/blancs (4%). D’aquesta manera, s’ha desconvocat la vaga indefinida.

Des del nostre sindicat estudiarem en els proper dies si es poden impugnar la resta de mesures aplicades per l’empresa a través de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors i denunciarem les accions de la companyia que han vulnerat el dret a la vaga en els darrers dies.

D’altra banda, des de la UGT volem manifestar el nostre rebuig a les manipulacions ocorregudes a les votacions i les coaccions fetes a les diferents assemblees per part de la CGT. Des del nostre sindicat hem donat suport i fomentat la unitat d’acció dels sindicats davant de les agressions de l’empresa als drets dels treballadors d’HP, però no podem estar d’acord amb certes actituds de violència verbal extrema -i quasi física- que s’han produït a diferents centres de treball.