La vaga d’ambulàncies a les Comarques Gironines no donarà resposta a les exigències personals i laborals de la plantilla

TSCLa secció sindical de la UGT a Transport Sanitari de Catalunya denuncia que malgrat demanar ara la tutela en el conflicte del Servei Català de la Salut i del Servei d’Emergències Mèdiques, els sindicats que conformen la majoria del comitè d’empresa de Transport Sanitari de Catalunya -STSG, CCOO i Sindi.cat- encara no han presentat la informació necessària per a la mediació de la vaga convocada per al 28 de juliol, demostrant els incompliments contractuals que denuncien.

En aquest sentit es desconeix:

De quines quantitats i aspectes parlen quan fan referència a l’incompliment i abaratiment del contracte públic, i de les prescripcions tècniques contractes per l’administració.

Quin és el llistat de vehicles en mal estat i el suport documental de la situació deplorable de les bases assistencials que denuncien.

Quines són les rutes sobrecarregades del transport sanitari no urgent i quines són les propostes de mínims que creuen convenient per mantenir la qualitat del servei. No s’ha demanat suport als altres sindicats majoritaris en el sector per establir els criteris de qualitat a l’hora d’establir i exigir al SCS reglamentació al respecte.

Quins casos i incidències s’han donat pel que fa a l’ús de personal portalliteres en relació amb la categoria. Si es té constància d’irregularitats manifestes, tenim l’obligació de presentar al Servei Català de la Salut una queixa per escrit i demanar una resposta adequada.

Així mateix, des de la secció sindical de la UGT volem denunciar l’actitud de diàleg nefasta entre la part majoritària del comitè i la direcció de Persones i Organització del TSC. La manca de diàleg entre ambdues parts ens han portat a un article 41 i a la perpetuació d’un conflicte que podria haver estat negociat des del primer moment. Denunciem la manca de coneixement i voluntat per saber quines eren les opcions i possibilitats que, d’acord amb el marc legal, tenim les dues parts del conflicte.

A data d’avui, l’única cosa que tenim és una proposta de vaga in extremis, que no donarà resposta a les situacions de canvi en les de les condicions personals i/o laborals de les treballadores i els treballadors.

La UGT no s’oposa a la vaga, sempre i quan s’utilitzi de manera proporcionada i paral·lela a fer possible un procés de negociació a benefici dels treballadors i fora de marcs ideològics preestablerts.

El nostre sindicat lluita per un transport sanitari digne, en benefici dels usuaris i dels treballadors.