La vicepresidenta insisteix en aplicar la retallada de personal de la Generalitat “per nassos”

generalitat
La UGT de Catalunya denuncia que el Govern està actuant de manera improvisada i sense planificació en la destrucció de 20.000 llocs de treball a l’Administració catalana

Ahir al vespre es va celebrar una reunió de la Mesa General de Negociació dels empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya per tractar la instrucció 1/2011, per la qual no es reposaran els treballadors públics que es jubilin, morin o estiguin de baixa, com tampoc es contractarà personal eventual de reforç.

La reunió -que va estar presidida per la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega- es va convocar a instància dels sindicats, ja que la Generalitat encara no ha informat els representants del treballadors d’aquesta retallada de personal de la funció pública que la nostra organització xifra en uns 20.000 llocs de treball, ni molt menys va plantejar cap negociació prèvia, com tocaria en una situació d’afectació de condicions laborals d’aquest tipus.

Però a la reunió d’ahir el Govern tampoc no va aportar cap informació ni va oferir cap possibilitat de negociació als sindicats. De fet, Joana Ortega va insistir que la retallada de personal es farà “per nassos”.

Des de la UGT de Catalunya denunciem un cop més que el Govern de la Generalitat està actuant de manera improvisada i amb una manca absoluta de planificació -no ens consta cap estudi previ de càrregues de treball o de reorganització- en un assumpte tan greu com la destrucció de milers de llocs de treball a l’Administració, fet que, a més, suposarà una pèrdua evident de qualitat dels serveis públics que s’ofereixen a la ciutadania (entre ells la sanitat, l’educació, els serveis socials, etc.) o, fins i tot, la impossibilitat d’assegurar-los. En aquest sentit, hem demanat l’actuació del Síndic de Greuges.

Ni sabem què vol fer el Govern ni se’ns deixa aportar solucions o propostes a la situació de l’Administració. L’única cosa que sembla clara és que la Generalitat vol que els treballadors i les treballadores públics paguin el dèficit de l’Administració amb un segon reajustament (el primer va ser la retallada del 5% del salari).

El nostre sindicat està a favor de l’eficiència i la modernització de l’Administració pública, però creiem que això no passa per una retallada de personal de tal magnitud, més tenint en compte que la ràtio de funcionaris per habitant a Catalunya és de les més baixes de l’Estat i de la UE. Per tant, lluitarem per la retirada de la instrucció 1/2011 i augmentarem el nivell de conflictivitat si el Govern no rectifica.

Recordem que la propera mobilització dels treballadors i les treballadores del sector públic serà el dia 17 de març amb una concentració de 10 a 12 hores davant la seu del Departament d’Economia i Coneixement.