Laboratoris Inkeysa vol liquidar l’empresa i deixar al carrer a tota la plantilla

lab-farm.jpg
La UGT creu que el tancament no està justificat i demana un concurs de creditors

Els 40 treballadors i treballadores de la companyia farmacèutica Laboratoris Inkeysa, SA (Esplugues del Llobregat) podrien veure’s al carrer si l’empresa tira endavant l’Expedient d’Extinció de contractes per a tota la plantilla que va anunciar la setmana passada.

Les representants de la UGT s’han mostrat sorpreses per l’anunci de tancament de la farmacèutica, que d’altra banda té vincles molt pròxims amb dues altres empreses –Gervasi Farmàcia, S.L, i Euromedicines, S.L-, per les quals la seva plantilla també treballa.

La UGT demana a la direcció de l’empresa que retiri l’Expedient d’extinció, ja que creu que el tancament no està justificat. Com a alternativa a la liquidació, el nostre sindicat prefereix la via del concurs de creditors. D’aquesta manera, els treballadors i treballadores no haurien de dependre únicament de les indemnitzacions del Fons de Garantia Salarial (20 dies per any treballat), i podrien optar a cobrar els 45 dies per any treballat.

L’any 2004 Inkeysa ja va presentar una suspensió de pagaments, l’empresa va quedar en mans d’uns interventors i finalment es va aconseguir aixecar la suspensió per a retornar a una situació de normalitat; fins que el 2009 Inkeysa va presentar un ERO de suspensió temporal de contractes -de maig de 2009 a febrer de 2010- per a 35 dels seus aleshores 46 treballadors. Finalment, però aquest expedient només s’ha aplicat de forma parcial, perquè arribava molta feina a l’empresa.

Acabat l’ERO, la direcció d’Inkeysa presenta ara una extinció de contractes tot al*legant que no poden fer front a la deuda actual de la companyia.{mxc}