L’actitud de Colau i de la Presidenta de TMB comporta increpacions del passatge a la plantilla

TMB_metroEl comitè d’empresa demana solucions als responsables directes de la situació que els treballadors viuen

Coincidint amb el Mobile World Congress i sense ser jornada de vaga de la plantilla del Metro de Barcelona, s’han produït una sèrie d’incidències tècniques durant el dimarts, 23 de febrer que van afectar el servei que es presta als ciutadans i les ciutadanes.

En concret, dimarts un tren automàtic va quedar frenat a la meitat del túnel a la línia 9 SUR (inaugurada recentment) per una avaria en un equip del mateix vehicle. Treballar amb un mínim de personal prestant servei, té com a conseqüència que el temps de resposta sempre sigui superior al d’un altre tipus d’explotació.

A més, dijous, 25 de febrer, un tren va quedar detingut a la meitat del túnel de L1. La resolució d’aquesta avaria també va ser més lenta a causa de la disminució/minva de personal per dur a terme el manteniment preventiu. En aquest cas, es van ocasionar més retards i es va deixar un altre vehicle sense servei (es va necessitar un tren per remolcar l’avariat) i aglomeracions de passatgers en diverses estacions.

Durant la resolució de les incidències, el personal de Metro de Barcelona que prestava servei a les instal·lacions afectades, va sofrir insults i intents d’agressió del passatge. Durant aquest amarg episodi els passatgers feien referència al sou que la plantilla suposadament cobra i a la falsa posició privilegiada que s’ha traslladat a la ciutadania. Aquestes opinions han estat produïdes per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per la presidenta de TMB, Mercedes Vidal i per la mateixa direcció de TMB, provocant una mala percepció de la ciutadania dels treballadors i les treballadores de Metro.

Aquesta actitud ha provocat un rebuig massiu del passatge i una total indefensa de la plantilla de Metro que anirà augmentant si els responsables d’aquesta situació continuen sense resoldre el conflicte i persisteixen en aquesta actitud de bloqueig per desgastar als treballadors i les treballadores.

Els responsables màxims que estan al capdavant de solucionar aquest conflicte són Enric Cañas, conseller delegat, Jaume Tintoré, director de TMB, i Marc Grau, director de la xarxa de Metro. Aquests són els responsables directes que no s’arribés a cap acord per desbloquejar les jornades de vaga que han provocat un caos a Barcelona aquests darrers dies.

 

 

Comments are closed.