L’agost acaba amb 106 autònoms menys al dia a Catalunya

otg1

El mes d’agost s’ha saldat amb una destrucció neta de 3.293 treballadors autònoms a Catalunya, el que representa gairebé el 25% del total de baixes netes a l’Estat espanyol (13.538).

Després de tres mesos d’increment net en el nombre d’autònoms, l’agost ha tornat a constatar la debilitat que travessa aquest col·lectiu. Així, cada dia del passat mes, 106 treballadors autònoms catalans van cessar la seva activitat.

Per sectors, baixen tots a excepció de l’hostaleria, que creix un tímid 1%. La construcció continua l’evolució dels darrers 26 mesos, i només a l’agost ha sumat 4.069 baixes a l’Estat (918 a Catalunya), triplicant la xifra de baixes registrades al mes de juliol.

En aquest sentit, la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) vol denunciar que els principals problemes als quals s’enfronta el col·lectiu segueixen sense una resposta contundent per part del Govern central:

1.- Accés al Crèdit:

– 8 de cada 10 sol·licituds creditícies continuen sent denegades.
– Continuen sense arribar al col·lectiu d’autònoms els crèdits ICO dissenyats pel Govern per finançar circulant i per a nous emprenedors.

2.- Sector de la construcció: la paralització de la construcció residencial és la que més afecta aquest col·lectiu, molt concentrat en oficis com la fusteria o la lampisteria. Contràriament, les tan anunciades inversions en obra pública pràcticament no li beneficien, només a les mitjanes i grans empreses. Per això la CTAC demana als diferents governs, i en particular al Ministeri d’Habitatge, que s’accelerin els plans en matèria de rehabilitació i readaptació d’edificis i habitatges, amb la finalitat de recollir part d’aquesta ocupació perduda.

Per això, la CTAC – UGT de Catalunya exigeix al Govern:

• Una política integral per l’emprenedoria i l’autoocupació que fomenti tots els aspectes essencials que afavoreixen la creació d’empreses (formació, assessorament, assistència tècnica, etc.).
  • Un impuls definitiu als crèdits ICO per garantir finançament i liquiditat suficients per al col·lectiu de treballadors i treballadores autònoms.
  • La implementació de mesures per limitar la responsabilitat patrimonial de l’emprenedor, evitant així que la vida familiar quedi supeditada a l’activitat emprenedora.
  • La creació exprés de societats i la simplificació de tràmits burocràtics que impedeixen i coarten l’òptima posada en marxa de negocis.