L’Ajuntament de Barcelona vol traspassar els 120 funcionaris d’atenció a la infància a un consorci de la Generalitat sense cap informació ni negociació amb els sindicats

infanciaEls sindicats hem decidit avui aixecar-nos de la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament i trencar les negociacions del nou conveni col·lectiu davant la gravetat dels fets

La tinenta d’Alcaldia de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Ortiz, ha convocat el proper 17 de febrer una assemblea de treballadors i treballadores de l’Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) per informar-los del nou model, que suposarà el traspàs dels 120 empleats -funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament de Barcelona- al Consorci de Serveis Socials, participat majoritàriament per la Generalitat de Catalunya.

Això significa el traspàs de més d’un centenar de funcionaris a una altra administració, però els sindicats amb representació no hem estat ni convocats ni informats sobre aquest tema pel Govern municipal, tot i que suposarà una modificació substancial de les condicions de treball d’aquests treballadors i, en aquesta situació, l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEB) obliga a portar la negociació del traspàs a la Mesa General.

Davant d’aquesta situació, avui la UGT de Catalunya, CCOO i SAPOL hem decidit aixecar-nos de la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament de Barcelona –fet que no s’havia produït en els darrers vint anys de relacions laborals al consistori- i trencar les negociacions del nou conveni col·lectiu, ja que el Govern municipal està vulnerant per una altra banda els drets més elementals a la informació i a la negociació dels treballadors a través dels seus representants legals.

Els sindicats exigim al Govern d’Ada Colau que respecti els drets dels seus treballadors i treballadores i ens convoqui a la Mesa General per conèixer com es farà el traspàs d’aquests 120 funcionaris de l’Ajuntament. Ens preocupa com es garantiran les seves condicions laborals i retribucions, ja que el Consorci de Serveis Socials queda fora de l’Acord de Condicions Laborals de l’Ajuntament de Barcelona, i la seva situació d’inseguretat jurídica.