L’Ajuntament de Martorell inaugura demà un carrer amb el nom de Manuel Gallardo

gallardoA l’acte d’homenatge a qui va ser secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya hi participaran Salvador Esteve i Josep M. Àlvarez

Demà dimarts, 17 de març, a les 10 hores, tindrà lloc a Martorell l’acte d’inauguració del carrer de Manuel Gallardo, qui va ser secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya entre els anys 1998 i 2007, mort el passat 13 de desembre. A l’acte hi participaran Salvador Esteve, alcalde de Martorell, i Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya.

La via dedicada a Manuel Gallardo és la d’accés al futur Centre de Formació Professional Integrada en el sector de l’Automoció, a prop de la planta de Seat. L’Ajuntament de Martorell vol reconèixer així la trajectòria del sindicalista de la UGT de Catalunya a l’automobilística Seat, de la qual Gallardo era treballador i va ser president del comitè d’empresa.

Manuel Gallardo (1942, Écija, Sevilla) va arribar a Barcelona l’any 1971 i va començar a treballar a la construcció. L’any següent comença a treballar a l’empresa Seat a la Zona Franca. El 1975 s’afilia a la UGT de Catalunya i entra a formar part de l’executiva de la Secció Sindical de la UGT a Seat. Va ser escollit president del comitè d’empresa l’any 1983, càrrec que va ostentar fins al 1998. Aquell any va ser elegit secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya, fins que es va jubilar el 2007. També va ser impulsor, fundador i membre de la Presidència del Comitè del Grup Europeu de Volkswagen (1991) i del Comitè del Grup Mundial de Volkswagen (1995). Només uns dies abans de la seva mort, l’1 de desembre, el Govern de la Generalitat l’havia guardonat amb la Medalla al Treball President Macià, en reconeixement pels seus mèrits laborals.