L’AMIC alerta del risc de molts immigrants de caure en una irregularitat sobrevinguda després d’anys de residència legal

amic-presentacio

L’entitat ha presentat la seva memòria d’activitat de l’any 2014, en què va atendre 14.816 persones

L’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya) ha presentat en roda de premsa la seva memòria d’activitat 2014.

Durant l’any passat, l’AMIC va atendre 14.816 persones als 39 punts d’atenció que té arreu de Catalunya, que van suposar 23.738 visites i 29.360 consultes. Les consultes han sigut de temàtiques diverses, tot destacant l’assessorament en estrangeria (78,18%), l’orientació laboral i prestacions socials (11,05%) i les consultes sobre l’homologació i convalidació de títols (5,30%).

Un 22,64% dels atesos per l’AMIC no tenen papers i, d’aquests, el 10,52% ha caigut en la “irregularitat sobrevinguda”, és a dir, han patit la pèrdua de la seva regularitat administrativa després d’anys en situació de residencia legal per no reunir els requisits econòmics i socials per a renovar la seva autorització. Aquesta situació és especialment dramàtica quan les persones tenen fills menors, que es veuen arrossegats també a la irregularitat. 6 de cada 7 persones en situació administrativa irregular porten més de 3 anys a l’Estat espanyol.

Mantenir una situació administrativa regular al nostre país, tenir un treball digne, gaudir del dret de viure en família, accedir a la sanitat i a altres drets socials i polítics, a la formació o homologar els seus títols, són per a la població estrangera  reptes encara molt difícils d’aconseguir.

En aquest enllaç trobareu l’informe.