L’AMIC rebutja la criminalització de la població “sense papers” i col·lectius musulmans vinculant-los amb el terrorisme gihadista

Davant la detenció d’una família a Badalona per la seva presumpta relació amb gihadistes, l’alcalde d’aquest municipi, Xavier García Albiol, no ha perdut l’oportunitat de criminalitzar la població immigrada “sense papers” i determinants col·lectius practicants de la religió musulmana, al vincular-los amb el terrorisme gihadista a Occident i exigir que aquesta població “s’adapti a la nostra cultura i no a la inversa”.

Des de l’AMIC – UGT de Catalunya, que porta més de vint anys treballant amb les persones immigrades, denunciem el perill d’aquest tipus de declaracions, ja que poden comportar, en primer lloc, l’estigmatització o criminalització d’un col·lectiu pel fet de no tenir papers, pel seu lloc de procedència o religió; i en segon lloc, la fractura de la convivència i cohesió social al difondre missatges que fomenten el divisionisme i la confrontació entre els ciutadans i ciutadanes.

Les persones immigrades han de tenir dret a viure amb plena normalitat el procés d’integració a la societat catalana sense renunciar a alguns valors de la seva cultura. Exigir que aquestes persones abandonin l’herència de la seva societat d’origen (com la pràctica de la religió) i que s’adaptin únicament a la nostra cultura pot comportar costos personals i socials molt importants.

Des de la nostra organització denunciem la instrumentalització de la immigració com a pràctica recurrent de la dreta en el seus discursos, i més en moments claus com són els períodes electorals, fet que no podem tolerar com a societat.