aulaEls joves de la UGT de Catalunya reivindiquen la implantació d’un pla de formació dual que ofereixi garanties als joves

Una delegació de l’AVALOT – Joves de la UGT de Catalunya ha viatjat aquesta setmana fins a Markelfingen, a la regió de Baden – Württemberg, amb el fi de conèixer la realitat social i laboral dels joves de la zona. Convidats per Ver.Di Jugend, un dels sindicats que conforma la DGB (la Confederació de Sindicats Alemanys) els membres de l’Avalot han conegut de primera mà el funcionament i el paper dels treballadors joves alemanys dins les empreses del país.

Un dels aspectes que l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya considera necessari impulsar a Catalunya el comitè de joves (JAV) que existeix en les empreses alemanyes. Aquests comitès són una eina per tal de fer un millor seguiment i poder donar millor resposta a les problemàtiques laborals de molts joves que s’han incorporant recentment al mon laboral. A més, la delegació de l’Avalot, valora positivament el sistema de constitució d’acords col·lectius i emplaça als governs a estudiar un nou model de relacions laborals.

Baden – Württemberg és una de les zones d’Europa on més joves catalans han emigrat en els darrers mesos en la cerca de noves oportunitats. El pla de formació dual impulsat pel govern alemany que oferia la possibilitat de cursar una titulació de formació professional treballant en diverses empreses (rebent un sou a canvi) i la forta industrialització de la zona ha fet que un gran nombre de joves del nostre país que no tenien oportunitats a casa nostre hagin pogut formar-se i desenvolupar-se laboralment.

Des de l’AVALOT – Joves de la UGT de Catalunya creiem que és l’hora de moure fitxa a les administracions per permetre tornar a casa seva a tots els joves que van haver de marxar i reivindiquem, un cop més, la necessitat d’implantar de forma urgent, ordenada i funcional el pla de garantia juvenil a Catalunya, com ja estan fent amb encert països com Alemanya, així com un pla de formació dual que ofereixi garanties als joves.

Un comentari a “L’Avalot considera necessari impulsar el Comité de Joves implantat a les empreses alemanyes

1. Sedeve de volver ala FP 1 Y FP 2 conjuntamente con las practicas en los tra bajos y volver ala edad de los 14 años.