L’AVALOT i la UGT rebutgen que s’incrementin les taxes de FP de grau superior

aula-amplio2

Manifestem la nostra preocupació perquè la primera mesura que ha presentat el Govern de Catalunya en matèria d’FP inicial sigui el possible increment de taxes dels Cicles Formatius de Grau Superior

Davant la notícia que s’ha publicat a la premsa anunciant que el conseller d’Economia planteja la introducció de taxes, paral·leles a les universitàries, en els cicles formatius de grau superior, des de la UGT de Catalunya i l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya manifestem el nostre rebuig a aquesta mesura.

Aquestes taxes, si s’aprovessin, formarien part d’un paquet de mesures correctores que, en matèria d’ingressos, s’emmarcarien en el Pla Econòmic – Financer de reequilibri de Catalunya 2011-2013 que des de la Conselleria d’Economia s’ha enviat al Ministeri d’Economia.

Demanem a la conselleria que repensi l’abast d’aquesta mesura que es presenta amb l’argument que, en tractar-se d’una etapa post-obligatòria, els estudiants podrien pagar una part dels seus estudis. Considerem que una mesura d’aquest estil, a part de posar els estudiants catalans de FP en una situació desavantatjosa en relació als estudiants de les altres Comunitats Autònomes, no contribuiria a incrementar el nombre de titulats de FP que necessitem a Catalunya per a contribuir a canviar el model productiu.

Des de l’Avalot i la UGT de Catalunya manifestem la nostra preocupació perquè la primera mesura que ha presentat el Govern en matèria de FP sigui el possible increment de les taxes dels Cicles Formatius de Grau Superior. No entenem que s’anunciï aquesta mesura i no s’hagi acomplert l’anunci fet, en el Parlament de Catalunya, pels consellers d’Empresa i Ocupació i d’Ensenyament en relació a què el Consell Executiu donaria llum verda a la integració dels tres subsistemes de l’FP – inicial, ocupacional i contínua.

I reclamem al Govern de la Generalitat que, abans que s’obri el procés de preinscripció als diferents ensenyaments d’FP de Grau Superior, aclareixi si aquest increment s’aplicarà en el proper curs 2011-2012 i, si és així, anunciï quin cost tindran les taxes que hauran de pagar els estudiants.

Tanmateix, des de la UGT de Catalunya i l’Avalot demanem al Govern de Catalunya que s’estableixen els mecanismes necessaris per a garantir una coordinació òptima de les polítiques dels departaments de la Generalitat que tenen competències en matèria de FP. En plena crisi, és inajornable que es planifiquin i s’executin les polítiques necessàries per a incrementar el nivell de qualificació de la població activa catalana i adaptar les diferents ofertes formatives a les necessitats reals que té el nostre teixit productiu i de serveis.