L’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya promou un full de ruta per al futur Pla d’acció contra la precarietat juvenil

avalotEl Grup d’Ocupació Juvenil del Consell de Relacions Laborals preveu calendaritzar el nou pla d’acció abans de l’estiu

Aquest matí, l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya ha presentat davant del Grup d’Ocupació Juvenil del Consell de Relacions Laborals un document de treball amb la finalitat de promoure un pla d’acció contra la precarietat laboral juvenil que inclogui tant les institucions públiques com les associacions juvenils sindicals i la Generalitat de Catalunya.

Aquest pla pretén esdevenir una eina de concertació, coordinació i diàleg entre institucions i associacions amb l’única voluntat d’impulsar la sortida de la crisi social a la qual ens trobem moltes joves del país.

L’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya ha articulat el document entorn a dotze propostes per vertebrar aquest pla:

·         Apoderament del jovent.

·         Oficines joves.

·         Taula amb inspecció de treball, govern i sindicats.

·         Augment de la plantilla de la Inspecció de Treball.

·         Seguiment de la causilitat dels contractes laborals temporals.

·         Comissions de seguiment dels cursos de formació dual.

·         Multiserveis.

·         Acord català pel salari mínim interprofessional.

·         Registre de temporalitat.

·         Joventut a les OTG.

·         Línia de joves a les estratègies territorials.

·         Bones pràctiques empresarials.

Llegiu l’Acord pel treball digne i contra la precarietat laboral juvenil elaborat per l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya.

El Grup d’Ocupació Juvenil del Consell de Relacions Laborals ha valorat positivament el document de treball elaborat per l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya i el farà servir de base per articular el futur acord contra la precarietat juvenil.Abans de l’estiu es preveu una nova reunió del grup de treball per tal de calendaritzar aquest acord.