L’Avalot-Joves de la UGT dóna suport a la vaga estudiantil del 26F contra el nou model de graus universitaris

vaga-estudiantAturem el decret 3+2! Defensem la pública!

El 30 de gener, el govern del PP, de la mà dels seu ministre de educació, José Ignacio Wert, va aprovar el decret 3+2. El principal canvi d’aquest decret radica en què els actuals graus de 4 anys, passen a ser de 3, i es complementen amb màster de 2 anys, en el que significaria una nova fase de implementació del pla Bolonya, la coneguda com Estratègia Universitat 2015 (EU2015).

Des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya denunciem l’atac reiterat del govern del PP contra l’educació pública. Ens retallen les beques per estudiar, implementen la LOMCE, augmenten brutalment les taxes. I, ara, a cop de decret, aproven una nova reforma del sistema educatiu que constitueix un augment encobert del preu de les taxes universitàries.

La constant degradació dels continguts de grau (passa a ser un segon cicle del batxillerat preparatori per a un màster) obliga a cursar màsters d‘especialització per obtenir un reconeixement semblant. I, evidentment, el preu del curs de màster es substancialment superior a un curs de grau.

Per altra banda, considerem que la fusió de graus i facultats derivarà en una retallada a les plantilles laborals, i el resultat serà més precarietat al personal universitari.

La conseqüència de tot plegat és una universitat que deixa fora a les persones amb menys recursos, per donar oportunitats únicament a aquelles que poden pagar-se-la.

Així, des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya considerem que aquest decret suposa un atac a la igualtat d’oportunitats i, per tant, als nostres interessos de classe perquè:

•              suposa una devaluació del Grau.

•              genera una situació d’heterogeneïtat del mateix grau entre universitats.

•              augmenta el preu dels estudis i privatitza el sistema educatiu universitari. El model 3+2 augmenta el cost arribant als 13.000 euros!!

•              inicia l’extinció de graus. Amenaça contra el sistema educatiu i en major mesura als estudis de lletres.

És per això que des de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya donemsuport a la vaga estudiantil del proper 26 de febrer convocada per entitats estudiantils sindicals en contra de l’aplicació del model 3+2 en els graus universitaris.

Membres de l’Avalot-Joves de la UGT participaran de la manifestació que sortirà a les 12 hores de la Plaça Universitat (Barcelona)