L’Avalot lamenta que el Govern espanyol obligui a retornar els diners de la renda bàsica d’emancipació als joves

euro-per-recepta.pngL’executiu espanyol continua criminalitzant els joves i lamenta que els faci responsables d’un error administratiu

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya lamenta la decisió del govern espanyol d’obligar a milers de joves catalans a retornar la quantia que els van atorgar fa uns anys, en concepte d’ajuda per accedir a un habitatge, emmarcada en el pla de la Renda Bàsica d’Emancipació.

Des de l’Avalot defensem que els joves afectats no tornin els diners que els reclama el govern espanyol, i critica que es vulgui carregar un error administratiu contra els milers de joves sense oportunitats, per culpa de les polítiques neoliberals del govern actual.

L’Avalot que fa set anys va presentar una ILP de mesures de l’habitatge al Parlament de Catalunya per blindar i garantir l’accés de un habitatge digne, considera clau el fet de poder emancipar-se per poder desenvolupar un projecte vital. Des del sindicat també es critica l’alt preu del parc d’habitatges del nostre país, i reclama que enlloc de fer marxa enrere amb algunes ajudes s’incentivi a la creació de noves, que afavoreixin el desenvolupament personal dels joves.

Coincidint amb el dia mundial del treball digne, l’Avalot – Joves de la UGT lamenta també que el dels joves continua sent un dels col·lectius més vulnerables a la situació econòmica, degut a que les formes de contractació continuen sent a base de contractes precaris, a temps parcial o per dies o hores.