L’AVALOT rebutja el programa d’ocupació “Garantia Juvenil” aprovat avui per la Generalitat

youth-guaranteeEl considera un pla de cara a la galeria, precaritzador i que no arriba ni de lluny a tota la gent jove del nostre país

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya rebutja el programa d’ocupació “Garantia Juvenil” aprovat avui pel Consell de Govern de la Generalitat en considerar-lo un pla de cara a la galeria, precaritzador i que no arriba ni de lluny a tota la gent jove del nostre país.

Davant les xifres d’atur juvenil, especialment dramàtiques a països com Espanya i Catalunya, els països de la UE van acordar al febrer del 2013 la creació d’un fons per a una “Garantia Juvenil”, amb l’objectiu de garantir que tots els joves menors de 25 anys rebessin una oferta de feina, educació contínua o formació en pràctiques en un termini de quatre mesos després de finalitzar l’educació formal o quedar-se sense feina.

Tanmateix, des de l’Avalot considerem que aquest programa perpetua la precarietat de les polítiques d’ocupació juvenil, ja que les normes que el regeixen –dictades pel Fons Social Europeu i el Ministeri de Treball- prioritzen les bonificacions a les empreses i les pràctiques no laborals –que, recordem-ho, no cotitzen, minvem els drets del jovent i poden substituir llocs de feina estables. A més, la “Garantia Juvenil” només està dirigida als i les joves entre els 16 i els 24 anys, de manera que deixa fora bona part de la gent jove treballadora del nostre país.

A més, l’Avalot ja va denunciar fa uns dies la discriminació de gènere i la precarietat també en la contractació de les persones impulsores d’aquest programa europeu, ja que la subvenció a les administracions locals per contractar joves per promocionar la “Garantia Juvenil” no assumeix ni els períodes de baixa labora –tant per malaltia o accident comú o professional- ni la baixa per maternitat.

El nostre sindicat ja va votar en contra del programa de “Garantia Juvenil” presentat pel Govern de la Generalitat al Consell de Direcció del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).