L’empresa CIDAC de Cornellà, on a l’abril va morir un treballador de 19 anys, estaria treballant amb normalitat després que presumptament es desprecintessin els equips de treball que Inspecció de Treball va prohibir usar

Font: ACN. Empresa CIDAC de Cornellà de Llobregatdac

La UGT FICA de Catalunya ha mantingut durant aquest matí una reunió amb el Director General de Relacions Laborals, Enric Vinaixa, per informar de la situació que es viu actualment a l’empresa CIDAC, a Cornellà de Llobregat, on el passat 30 d’abril va morir un treballador de 19 anys en accident laboral. CIDAC havia estat denunciada diversos cops davant la Inspecció de Treball per vulneració de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. La UGT FICA de Catalunya havíem denunciat l’empresa per persecució sindical de la direcció, ja que va fer fora un treballador que volia presentar-se com a delegat pel nostre sindicat per tal lluitar contra aquests incompliments reiterats i inadmissibles.

Durant la reunió mantinguda avui, tant la UGT FICA de Catalunya com treballadors i extreballadors d’aquesta empresa han tingut l’oportunitat d’explicar directament les seves vivències i denunciar que, segons ells mateixos han pogut comprovar dins de la fàbrica, l’empresa segueix treballant amb total normalitat, el que voldria dir que presumptament s’haurien desprecintat els equips que la pròpia Inspecció va prohibir utilitzar. Ens consta que s’han obert diversos expedients per no facilitar l’entrada de la Inspecció a les instal·lacions de l’empresa.

Hem reivindicat novament la necessitat urgent de millorar la Inspecció de Treball, dotant-la tant de recursos com de competències, per tal d’evitar que el que ha succeït a CIDAC pugui tornar a passar.

Des de la UGT FICA de Catalunya exigim que d’una vegada per totes empreses com aquesta deixin d’existir ja que, malauradament, hi ha moltes empreses com CIDAC a Catalunya.