L’ensenyament privat concertat inicia mobilitzacions mensuals contra la retallada salarial del 5%

aula-universitaria

Els sindicats UGT de Catalunya, USOC i CCOO no descarten una vaga del sector al març si no se soluciona el conflicte

Les organitzacions sindicals representatives de l’ensenyament privat concertat de Catalunya (UGT de Catalunya, USOC i CCOO) iniciaran a partir de demà dimarts, 5 d’octubre, una sèrie de mobilitzacions mensuals per denunciar la injusta i il·legal retallada salarial efectuada pel Govern de la Generalitat als treballadors i les treballadores d’aquest sector. Els i les professionals de l’ensenyament privat concertat no treballen per a l’administració, ni tampoc ho fan en les mateixes condicions que el funcionariat, però sí que se’ls ha aplicat la mateixa retallada que al personal de l’administració pública, sense tenir en compte la normativa laboral aplicable.

Demà, a les 12 hores, s’han convocat concentracions dels treballadors i delegats de les escoles privades concertades i d’educació especial davant la seu del Consorci d’Educació de Barcelona (Plaça d’Urquinaona, 6, cantonada amb Roger de Llúria) i també dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Catalunya (Girona, Manresa, Tortosa, Lleida, Tarragona, Sant Feliu de Llobregat, Mataró, Sabadell) i de l’Oficina Gestora del la Generalitat a Vic. Durant aquesta protesta, es farà lliurament per registre de les instàncies sol·licitant el pagament de les quantitats descomptades fins al moment.

Aquesta acció reivindicativa es repetirà de forma mensual mentre duri el conflicte i no es descarta una vaga el dia 30 de març de 2011 si no s’arriba a una solució.

Concentració a Barcelona ensenyament privat concertat
DIA: dimarts, 5 d’octubre
HORA:
12 hores
LLOC:
Consorci d’Educació de Barcelona (Plaça d’Urquinaona, 6, cantonada amb Roger de Llúria).