L’ensenyament públic i privat secunden àmpliament la vaga general

aula-universitaria
Aturada acadèmica a les universitats

El seguiment a les universitats catalanes ha estat molt elevat, amb una mitjana del 70%. El major seguiment s’ha donat a les dues universitats barcelonines: a la Universitat Autònoma de Barcelona en un 90%, i a la Universitat de Barcelona, amb un 80%.

A l’ensenyament privat les xifres de participació han estat històriques respectes d’altres convoctòries. En un sector on sol haver-hi més dificultat per exercir el dret a vaga, enguany el seguiment pot considerar-se important i un reflex del rebuig dels treballadors a una retallada salarial que ja ténen a sobre i a una reforma laboral que encara empitjorarà més les condicions laborals. Així, en aquesta convocatòria s’ha duplicat la protesta i ha afectat a molts centres i a un 40% dels docents.

Un cop més, l’ensenyament públic es mobilitza de nou. Després d’haver fet quatre vagues sectorials, la resposta a la vaga general dels treballadors de Centres de Primària, Secundària i Llars d’Infants ha estat molt àmplia. Moltíssims centres han seguit la convocatòria, afectant el 62% de la plantilla.