L’ERO de Reckitt Benckiser es redueix de 55 a 38 afectats, dels quals 21 seran prejubilacions

reckit
La plantilla ha ratificat el preacord amb un 90% de vots favorables

Dilluns la direcció de Reckitt Benckiser i el comitè d’empresa van arribar a un preacord sobre l’ERO presentat per la companyia el passat 11 de novembre. Si bé l’empresa pretenia acomiadar 55 treballadors de la planta de Granollers (Vallès Oriental), finalment es veuran afectats per l’expedient 38 persones, 21 en forma de prejubilacions i 17 baixes forçoses.

Pel que fa a les prejubilacions, els treballadors (majors de 58 anys) cobraran el 85% del salari net. Quant als 17 acomiadaments, la indemnització serà de 45 dies per any treballat, amb un topall màxim de 170.000 euros i un mínim de 35.000 euros. També s’oferirà el servei d’una empresa d’acompanyament durant 9 mesos.

Dels 38 treballadors que deixaran l’empresa, 31 ho faran aquest any i 7 el 2012.

Ahir es van celebrar tres assemblees de treballadors i la plantilla va acceptar el preacord amb un 90% de vots favorables. El comitè d’empresa, malgrat les 17 baixes forçoses que no s’han pogut evitar, consideren satisfactori haver reduït el nombre d’afectats, que la majoria de les baixes siguin prejubilacions i l’augment de les indemnitzacions. D’altra banda, la direcció s’ha compromès a portar més producció a Espanya.

Reckitt Benckiser es dedica a la fabricació de productes de neteja, amb marques com Calgonit, Colon, Elena, Kalia, Flor, Coral, Quanto, Clen, Glassex, Harpic o Cillit Bang. La companyia té tres centres a Espanya (Granollers, Barcelona i Lliçà de Vall) amb una plantilla de 550 treballadors i treballadores.