L’ERO de Supermercats Dia afecta 2.064 treballadors a tot l’Estat

Suposa el tancament de 287 botigues de gestió pròpia, 3 magatzems que afecten la seva activitat logística (Manises, Oviedo i Sant Antoni de Vilamajor) i personal de la resta de magatzems, centres de tot l’Estat i de seu.

Ahir es va constituir la taula negociadora de l’expedient de regulació d’ocupació en l’empresa DIA-TWINS, amb una afectació de 2.064 treballadores i treballadores, amb el tancament de 287 botigues de gestió pròpia, 3 magatzems que afecten la seva activitat logística (Manises, Oviedo i Sant Antoni de Vilamajor, al Vallès Oriental), i personal de la resta de magatzems, centres regionals i de seu.

La companyia ha lliurat als sindicats la informació i documentació corresponent i ha explicat les causes econòmiques, productives i organitzatives basades en la caiguda de vendes que han afectat negativament l’evolució de la companyia. Així mateix ha informat que en tenir un patrimoni net inferior al que fixa la llei, es troba en causa de dissolució de l’empresa.

Els representants legals dels treballadors i les treballadores hem manifestat a la companyia que estudiarem la documentació, però hem recordat que des de fa temps el comitè intercentres ha traslladat la preocupació per la situació de les botigues i com anava descendint el nombre de clients i, per tant les vendes. A més, hem manifestat que trobem a faltar que l’empresa expliqui més concretament tot allò que estem coneixent pels mitjans de comunicació, quan parlen dels accionistes de l’empresa i de com s’ha anat gestionant aquesta situació, que no és d’ara, tot expressant la nostra indignació i exigint responsabilitats a qui correspongui per la mala gestió de la companyia, que ha desembocat en la presentació d’un ERO.

Les persones que treballen en el grup Dia no són culpables de la situació en què es troba l’empresa, per això els sindicats vetllarem perquè es redueixi al màxim el nombre de persones afectades i es mantingui l’ocupació.

La següent reunió s’ha fixat el dia 4 de març.