Les comarques gironines reben més visitants a l’estiu però es continua sense generar ocupació

turismeLa UGT reclama que la taxa turística recaptada per la Generalitat es destini a polítiques per combatre el frau i l’economia submergida al sector

La UGT- Comarques Gironines i la Federació de Comerç i Hostaleria denuncien que els empleats del sector turístic han hagut d’assumir aquest estiu molta més càrrega de treball que anys anteriors, ja que si bé durant els mesos de juny, juliol i agost ha augmentat el nombre de pernoctacions, el personal continua sent inferior al contractat en els mateixos mesos d’anys passats.

Per exemple, al mes d’agost els hotels de les comarques gironines han rebut 2.319.600 pernoctacions, de manera que cada treballador ha hagut d’atendre 216 persones. Això suposa un augment de 15 visitants atesos per treballador respecte l’any 2007.

Amb la crisi, la relació pernoctacions – personal ocupat ha augmentat la càrrega laboral al sector, el que representa, en conseqüència, un descens de la qualitat de l’ocupació. A més, des del nostre sindicat denunciem que es contracta menys personal per atendre més clients, es canvien contractes de fixe-discontinu a obra i servei, es fa un ús fraudulent dels contractes parcials i de formació, s’externalitzen els serveis dels mateixos establiments a empreses de serveis integrals – amb convenis de condicions més baixes tan salarials com socials-, etc.

Des de la UGT es reclama que la taxa turística que falta per recaptar d’aquests 3 mesos (previsió de 20 milions d’euros) per la Generalitat es destini a polítiques per combatre el frau i l’economia submergida en aquest sector, així com al foment de la contractació digna per a un servei turístic de qualitat.

Us adjuntem l’informe presentat a la roda de premsa d’avui a les comarques gironines.