Les concessionàries Acesa i Aucat trenquen el diàleg i es manté la vaga als peatges

acesa

Després de 18 hores de reunió i d’acostar posicions, les empreses es retiren exigint la desconvocatòria de les aturades. Els sindicats volien continuar negociant

La reunió maratoniana iniciada ahir a les 12h del migdia entre ACESA i AUCAT, i els sindicats UGT,  CCOO I USO -amb la presència de la mediació de Treball- ha acabat a les 6h de la matinada d’avui després que les empreses es neguessin a concedir unes hores de descans i reflexió, per a continuar negociant avui, tal i com demanaven els sindicats.

Per els sindicats UGT,  CCOO I USO, les posicions d’ambdues parts s’havien acostat molt en alguns temes, i era qüestió de disposar d’un temps extra per a obtenir un preacord a presentar als 13 comitès de vaga dels treballadors, que acabarien de ratificar-lo o no.

La part patronal, però, no ha volgut continuar el diàleg i, sorprenentment, després de 18 hores negociant ha exigit la desconvocatòria de la vaga prevista pels dies 4, 5 i 6 d’abril, com a condició imprescindible per a continuar les negociacions.

A les sis del matí, quedaven pocs detalls per assolir un preacord. S’havia trobat la fórmula per abordar l’element teòricament més “punxegut” (les vacances), quan l’empresa ha introduït nous obstacles que requerien la continuació de la negociació.

Amb el trencament de les negociacions per part d’ACESA i AUCAT, la convocatòria de vaga es manté a tots els efectes i dies anunciats: les aturades als peatges es faran 4 d’abril (torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1) i 5 d’abril (torn de matí de 10 a 13 hores). A les oficines, el 6 d’abril de 10 a 13 del matí, amb manifestacions al Parc logístic i Ronda Litoral.

D’altra banda, els sindicats UGT, CCOO I USO no entendríem que l’empresa prengués una mesura contrària a la que va prendre el cap de setmana passat – l’aixecament de les barreres als peatges-, i per tant demanem que faciliti el trànsit sense afectacions durant els dies de setmana santa afectats per la vaga.