Les dades de l’atur del SOC oculten un 8% de desocupació al Vallès Oriental

infografia-atur-registrat-maigLa UGT ha presentat en roda de premsa un informe d’aproximació de l’estadística de l’Enquesta de Població Activa (EPA) a la comarca

La UGT del Vallès Oriental presentarà en roda de premsa el proper dimecres, 12 de juny, un informe d’aproximació de l’estadística de l’Enquesta de Població Activa (EPA) a la nostra comarca i a la resta de la Regió Metropolitana de Barcelona.

Icona de fitxer Informe sociolaboral del Vallès Oriental en el marc de la Regió Metropolitana, 1er Trimestre 2013

L’objectiu d’aquest informe és doble: d’una banda, constatar que les successives reformes laborals han estat un fracàs, ja que en aquests dos últims anys les taxes d’atur no han parat de créixer. I, d’altra banda, demostrar que les dades d’atur registrat per a la comarca no són gens fidedignes.

Segons l’estudi del nostre sindicat, a la comarca del Vallès Oriental la diferència entre la taxa d’atur registrat del Servei d’Ocupació de Catalunya (18,27%) i la taxa d’atur de l’EPA (26,23%) és de gairebé un 8%. En aquest sentit, la nostra comarca se situa un 1,7% per sobre de la taxa d’atur EPA de Catalunya.