Les dades de l’EPA demostren que els joves no estan sortint de la crisi

emigrarDavant dels titulars sobre les dades de l’EPA del quart trimestre de l’any publicades avui, que únicament ressalten la davallada general de l’atur, des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya volem alertar dels següents aspectes:

Primer: el número de joves catalans actius de 16 a 35 anys ha baixat respecte al tercer trimestre del 2013.

Segon: l’ocupabilitat entre els joves d’aquesta mateixa franja d’edat s’ha reduït. Hi ha menys ocupació per al jovent català.

Tercer: el nombre de persones aturades entre els 20 i els 34 anys ha augmentat.

Així, Catalunya tanca el quart trimestre del 2013 amb una pèrdua de població activa juvenil de 17.700 joves respecte al trimestre anterior, 12.200 llocs de treball menys ocupats per joves i 4.500 joves aturats més (20-35 anys).

Totes aquestes dades es tradueixen en què milers de joves han hagut de marxar a l’estranger en recerca d’oportunitats, altres han hagut de tornar a casa dels pares,  ha augmentat el número de contractacions inestables i precàries, així com el percentatge de joves aturats de llarga durada. Que no ens enganyin, els joves catalans no estan sortint de la crisi.

Des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya exigim al Govern de la Generalitat i de l’Estat implicació i compromís davant aquest drama social i econòmic, i els instem a invertir en polítiques actives per a l’ocupació juvenil digne i estable.