Les escoles bressol es concentraran dimecres davant l’IMEB per mostrar que el curs no s’inicia amb normalitat

imebComunicat del col•lectiu d’escoles bressol i serveis complementaris de l’Ajuntament de Barcelona i de la Mesa sindical de l’IMEB (UGT de Catalunya i CCOO)

Volem posar de manifest la nostra preocupació perquè les escoles bressol municipals, aquest curs 2012-2013, no començaran amb normalitat.

L’augment d’infants a les aules juntament amb la reducció de mitja hora del suport educatiu en la franja del migdia farà difícil l’atenció  individual que aquests infants necessiten i el desenvolupament de projectes pedagògics quotidians  als centres.

D’altra banda, cal esmentar que la pèssima planificació a l’hora de gestionar la demanda de places i la seva distribució ha comportat que hi hagi zones de la ciutat amb escoles amb llargues llistes d’espera i d’altres amb classes buides.

També denunciem la política educativa de l’Ajuntament de privatitzar serveis públics (aquest curs obriran tres escoles bressol amb gestió privada) minvant la qualitat educativa i les condicions laborals dels treballadors i les treballadores. S’està  prevalent  la  entrada a empreses sense experiència a l’educació infantil o que abarateixen costos aplicant el conveni que menys salari paga de l’Estat espanyol.

Tota la comunitat educativa que forma part de l’educació de 0 a 3 anys ja vàrem denunciar, durant tot el curs anterior, les intencions del Sr. Gerard Ardanuy d’anar desmantellant  el model de  les escoles bressol públiques i la seva qualitat, tal com les hem conegut i han funcionat fins ara.

El col•lectiu d’escoles bressol de Barcelona creu, per totes aquestes raons, que el curs no comença amb normalitat. I el mateix dia d’inici, el dimecres 12 de setembre, es concentrarà davant l’IMEB a la Plaça Espanya a les 16 hores.

També participarà en els diferents actes que la comunitat educativa ha convocat per aquests dies per rebutjar les retallades que afecten totes les etapes educatives.