Les organitzacions sectorials de la UGT i CCOO fan un front comú per desbloquejar la negociació col•lectiva a Catalunya

construccion1Les diferents federacions de la UGT de Catalunya i CCOO, conjuntament amb els seus responsables d’Acció Sindical, han mantingut una reunió de treball per analitzar conjuntament la situació de paràlisi en la negociació dels convenis col•lectius degut a la pèrdua de la ultraactivitat aprovada en la darrera reforma laboral.

Després d’un intens debat, ambdues organitzacions han arribat als acords següents:

– La unitat d’acció sindical és la millor eina per fer front a aquells que volen retallar permanentment drets laboral. En aquest sentit s’acorda constituir àmbits estables de coordinació federatius per ser més efectius.

– Exigir a la patronal Foment del Treball la urgent constitució de la mesa de seguiment de l’AIC, Acord Interprofessional de Catalunya, amb l’objectiu d’analitzar l’actual situació de la negociació col•lectiva a Catalunya.

– Exigir la implicació del Govern de la Generalitat en els casos de bloqueig en els processos de negociació dels convenis col•lectius per part de les organitzacions empresarials. No és de rebut que qui s’omple la boca parlant del marc de relacions laborals a Catalunya no faci res per defensar-lo, privant d’aquesta forma de cobertura àmplia de la negociació col•lectiva a tots els sectors industrials i de serveis.

– Durant el mes de maig s’articularà una resposta generalitzada a l’actual situació de la negociació col•lectiva que doni resposta a la paràlisi que pateix.