netejaEmpreses com Clece, Eulen, FCC, Ingesan, Samsic i Valoriza es negaven a aplicar els acords salarials pactats al conveni

Finalment, i gràcies a la pressió exercida pels sindicats majoritaris i els treballadors i treballadores del sector, les patronals de la neteja d’edificis i locals (ASPEL i ASCEN) han acceptat recomanar l’aplicació de l’increment salarial de l’1,8% per al 2015, tal com estava signat al conveni col·lectiu.

La decisió de les patronals de no aplicar l’increment pactat des del gener ha estat irresponsable i il·legal, i ha provocat un seguiment erràtic per part de les empreses del sector. Mentre algunes han aplicat l’augment des del mateix mes de gener, d’altres com Clece, FCC, Ingesan, Eulen, Samsic i Valoriza, així com d’altres petites, han intentat saltar-se el conveni argumentat que la crisi els impedia aplicar la pujada. Ara, totes hauran d’aplicar l’1,8% i abonar els endarreriments d’aquests quatre mesos.

Davant de la situació provocada per les empreses, la Federació de Serveis de la UGT de Catalunya havia presentat conflictes col·lectius als jutjats i denúncies al Tribunal Laboral de Catalunya, a més de la convocatòria de mobilitzacions, com desenes de concentracions en hospitals (Can Ruti, Vall d’Hebron, Bellvitge), l’aeroport del Prat o diversos ajuntament, i una concentració el passat 13 de març a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Un comentari a “Les patronals del sector de la neteja d’edificis i locals compliran finalment amb l’increment salarial de l’1,8% pactat per al 2015

1. Me alegro por los compañeros/as del sector de la limpieza, tambien para que reflecionen los creen que los movilizaciones no sirven para nada, para nada es quedarse de brazos cruzados..