Les plantilles d’Acesa i Aucat faran aturades pel conveni, bloquejat des de fa més d’un any

acesa
La UGT de Catalunya, CCOO i USOC han convocat els 1.300 treballadors i treballadores a fer vaga els dies 26, 27 i 30 de març, 4, 5 i 6 d’abril

Després de més d’un any de negociacions sobre el conveni col·lectiu d’autopistes sense arribar a cap acord, els comitès d’empresa i les seccions sindicals de la UGT de Catalunya, CCOO i USOC han convocat els treballadors i les treballadores de les autopistes a fer aturades als peatges els següents dies:

• 26 de març: torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1.
  • 27 de març: torn de matí de 10 a 13 hores.
  • 4 d’abril: torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1.
  • 5 d’abril: torn de matí de 10 a 13 hores.
  • A oficines els dies 30 de març i 6 d’abril, de 10 a 13 del matí, amb manifestacions al Parc logístic i la Ronda Litoral.

S’ han realitzat assemblees consultives per tot Catalunya i Aragó, on la plantilla ha donat suport massiu a la proposta de la part social de la comissió negociadora de convocatòria de vaga.

Les reivindicacions dels treballadors i les treballadores se centren principalment en:

• La defensa de drets laborals conquerits en anteriors convenis (vacances i distribució de jornada que permeti la conciliació de la vida familiar i laboral, bossa de treball).
  • Ocupació estable i de qualitat (transformació de contractació eventual a fix).
  • Manteniment del poder adquisitiu i millores socials.
  • Garantia de formació i qualificació professional davant els processos d’automatització i transformació del sistema de peatges, assegurant la qualitat del servei i atenció a l’usuari, així com la no destrucció de llocs de treball per aquesta raó.

Els sindicats convocants consideren, i així ho plantejaran a l’autoritat laboral, amb plenes competències de la Generalitat de Catalunya, que el cobrament del peatge no és un servei essencial a la comunitat, pel que no pot ser objecte de serveis mínims, com si ho són el manteniment i seguretat de les instal·lacions i la vialitat.